top of page

כאבי שרירים ומפרקים אחרי גיל 45

  • 6 days ago
  • 2 min read
יש 4 דברים שאני עושה ומקלים עליי מאוד, הם יכולים לעזור גם לך

פינת הדיסקליימר:

חולקת איתך מניסיוני האישי. בחודש מאי 2026 חגגתי  50, מתאמנת מגיל 14.

יש סיכוי גבוה שמה שעזר לי יעזור גם לך. אבל בסופו של דבר התאמה אישית של תוכנית האימונים, אם בניסוי וטעיה ואם בעזרת אנשי מקצוע, זו הדרך היחידה להבטיח שתוכנית האימונים שלך תתאים בדיוק לך.


אצלי התופעות של טרום גיל המעבר התחילו סביב גיל 45.

עוד לפני שהרגשתי השפעה על האימונים, מאכלים מסויימים (במיוחד מתוקים) התחילו לעשות לי צרבת. הכי גיל הזהב שלי :-)


סביב גיל 46-47 ה- PMS שלי התחיל להחמיר, כאילו אני בת 16 ולא אוטוטו 50...

קצת אחר כך (ממש לפי הספר) המחזורים שלי התקצרו ל- 20 יום, ולאחרונה התחילו להיפתח פערים של חודשיים ומעלה בין וסת לוסת.


בנוסף לכל הכיף הזה, בשנתיים האחרונות כבר התחלתי להרגיש את ההשפעה גם על האימונים - אותם אימונים שתמיד עשיתי קשים לי יותר, הגוף כואב וגם מנוחה של יומיים מאימון לאימון כבר לא מספיקה.

רק כדי להרגיע את עצמי עשיתי בדיקות דם, והכל יצא תקין.


אחרי תקופת הסתגלות לא קצרה, עליתי על 4 תובנות שמצילות לי את האימונים ורלוונטיות לכל אישה שסובלת מכאבי שרירים ומפרקים אחרי גיל 45 אבל רוצה להישאר בכושר ולהרגיש טוב באימונים:


  1. התאוששות אקטיבית

גיליתי שהליכה קצרה או רכיבה בין הריצות מאפשרת לי להגיע עם הרבה פחות כאבים לריצה הבאה.

זה לא חייב להיות מוגדר כאימון. גם סידורים ברגל במקום ברכב או רכיבה של חצי שעה יכולים לעזור לך להגיע בלי שרירים תפוסים לאימון הבא.


  1. מתיחות בין אימונים

גיליתי שמתיחות בין הריצות, לוא דוקא מייד אחרי ריצה, זה לא נייס טו הב אלא ממש מאסט. אם חיפפתי במתיחות, הגוף לא מוותר... אני כנראה אתחיל להרגיש את הגב. יש לי סשן מתיחות שאני אוהבת ולוקח לי רק 5 דקות. את יכולה לצפות בו כאן אינסטגרם או ביוטיוב אם את מעדיפה. 


  1. אימוני כח

גיליתי שאימוני כח שומרים עליי. חיפפתי באימוני כח? מתחילים לי כאבי מפרקים...

לא יודעת מה איתך, אני ממש לא אוהבת חדרי כושר. אבל כדי לעשות אימוני כח לא חייבים חדר כושר. אני הייתי בליווי מרחוק של מאמנת כושר במשך כמה חודשים. היא בנתה לי תוכנית, עקבה אחרי הביצוע עם סרטונים ששלחתי ועדכנה לי את התוכנית כל כמה שבועות . כשהסתיימה תקופת הליווי המשכתי לבד. שווה להתאמץ ולמצוא את המסגרת שעוזרת לך להתמיד - סטודיו קטן, אימונים אישיים או ליווי מרחוק, כי זו השקעה לטווח ארוך, ממש הפרשה לפנסיה הבריאותית שלך.

כל הסיבות לעשות אימוני כח, במיוחד אחרי גיל 45, מופיעות כאן.


  1. שינה טובה, תזונה איכותית

הבנתי ששינה טובה ותזונה איכותית קריטיות להתאוששות שלי.

נרדמתי מול הנטפליקס, לא ישנתי מספיק או לא אכלתי מספיק חלבון?

גם אז אני כנראה אקבל מסר כואב מהמפרקים שלי.

אם קשה לך להירדם או שהשינה שלך לא רציפה, נסי את הטיפים האלה לשיפור איכות השינה.


חשוב לי להגיד, זה לא ש- 4 הדברים האלה היו זרים לי עד עכשיו. פשוט עד לפני כמה שנים ההשפעה של "חיפוף" באחד מהם לא היתה קריטית. קצת יותר עייפה באימון, קצת פחות מהירה בריצה...

כאמור, לא קריטי.

אבל לאחרונה אני "נאלצת" לשים לב הרבה יותר לכל אחד מהם, אחרת אני פשוט סובלת באימון.

 

אם את חושבת שהמידע הזה יכול להועיל לחברה, לשכנה או לאחותך, שלחי לה את הפוסט הזה כדי שגם היא תהנה :-). 


שיהיה שבוע רגוע,

מלא בתנועה מרפאת, 

בת-חן 

💜


חיוך של אחרי ריצה
חיוך אחרי ריצה כי השבוע לא נרדמתי מול הנטפליקס!

















Comments


 בואי נדבר 
TakeYourPEAK

(גבעתיים, רמת גן, או אונליין מכל מקום)

התקשרי

קבוצת וואטסאפ שקטה

  • Whatsapp

עקבי אחרי

  • Whatsapp
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

 אפשר גם להשאיר הודעה 

נשלח בהצלחה

!איזה כיף שנרשמת

 מוזמנת להרשם  לניוזלטר 

bottom of page